Streefwaarden
Dit waren we van plan | Dit hebben we behaald | |
|
| |
| 2. De kanteling is ingezet. We hebben steeds meer aandacht voor de klantreis en de klantprocessen. Duidelijkheid rondom de afwikkeling van (aan)vragen gaat beter, maar verdient ook nog aandacht. De inwoner kan ook zelf de status van een aanvraag volgen. | |
| 3. Het programma Samen Meer Service leverde ook in 2017 een bijdrage aan de inwoner- en servicegerichtheid. Een aantal klantgerichte processen hebben we verbeterd. Voorbeelden hiervan zijn het proces rondom de Gehandicaptenparkeerkaart en het verbeteren van formulieren voor inkomensregelingen. |
Prestaties
Dit waren we van plan | Dit hebben we gedaan |
| 1. Jaarlijks maken we een verbeterplan op basis van de klanttevredenheids onderzoeken en voeren dit uit. Ook in 2017 scoren we mooie klanttevredenheidscijfers (zie tabel bij 4.1). In 2017 zijn onder andere de volgende verbeteracties uitgevoerd:
Professionalisering blijft noodzakelijk om deze mooie klanttevredenheid te behouden. |
| 2. De managementinformatie is in 2017 verder ontsloten en toegankelijk gemaakt. Hierin kunnen we nog verbeteren. In 2018 volgt de professionalisering van deze informatie. |
| 3. Het beleid, advies en de opstart van de implementatie is uitgevoerd in 2017. |
| 4. In 2017 hebben we een verdiepend onderzoek naar de informatiebehoefte van gastvrouwen en gastheren in de buitenruimte uitgevoerd. De implementatie volgt in 2018. Hierna kunnen we in de gebieden onze inwoners nog beter helpen en vragen beantwoorden doordat actuele dienstverlenings- informatie op de mobiel en/of iPad beschikbaar is. |
| 5. De ingangsdatum van de Omgevingswet is uitgesteld. Het Rhedense programma Omgevingswet is daarop afgestemd. |
| 6. Het digitaal aanvragen van APV vergunningen is deels gerealiseerd in 2017. De digitale evenementenvergunning (passend bij het nieuwe beleid) is voorbereid. De afronding volgt in 2018. |
| 7. De beheerorganisatie is zodanig ingericht dat we inwoners - ongeacht het gekozen kanaal - eenduidige informatie geven. In 2017 hebben we onderzoek gedaan naar de wijze waarop we de informatieverstrekking in relatie tot het meer gebiedsgericht werken vorm kunnen geven. Realisatie is nodig om in 2018 ook in de gebieden algemene vragen van inwoners eenduidig te kunnen beantwoorden. |