Streefwaarden
Dit waren we van plan | Dit hebben we behaald | ||||||||||||||||||||
| Ten opzichte van 2014 is het percentage in 2017 bij de 5/6 en 13/14 jarigen lager en bij de 10/11 jarigen hoger. De ontwikkeling van het aantal jongeren met (ernstig) overgewicht ziet er als volgt uit:
Het percentage 5/6 en 10/11 jarigen met overgewicht is in 2015 gestegen en vervolgens gestaagd blijvend gedaald. Echter voor de 10/11 jarigen (nog) niet tot het niveau van 2014. Deze streefwaarde dient meerdere doelstellingen, naast 1.1 dient hij ook 1.4. | ||||||||||||||||||||
| Bij 5/6 jarigen en 10/11 jarigen is sprake van een stijging; bij 13/14 jarigen is sprake van een daling. Referentie: Digitaal Dossier GGD Op dit moment van rapporteren (februari 2018) beschikken wij nog niet over een onderbouwing van de cijfers: de inhoudelijke rapportage wordt in het voorjaar van 2018 opgeleverd. | ||||||||||||||||||||
Referentie: Integrale Jeugdrapportage 2016 | Op het VMBO is het percentage met 1% gedaald; voor Mavo/Havo/Vwo is sprake van een stijging van 5% | ||||||||||||||||||||
Referentie: Integrale Jeugdrapportage 2016 | Percentages zijn in 2017 nagenoeg hetzelfde; in het VMBO is sprake van een stijging van 1%, in Mavo/Havo/Vwo is sprake van een daling van 1% Referentie: Integrale Jeugdrapportage 2017 | ||||||||||||||||||||
Prestaties
Dit waren we van plan | Dit hebben we gedaan |
| De aansluiting van de jeugdgezondheidszorg bij het lokale sociale domein krijgt steeds meer vorm door onder andere de flexibilisering van de contactmomenten (aantal, vorm en locatie) en de invoering van integrale teams 0-18 jaar. De signaleringsfunctie blijft in deze heel belangrijk en er is altijd sprake van een nauwe samenwerking met de lokale zorgstructuur en het onderwijs. |
| In de jaren 2015-2017 is JOGG uitgerold in met name de kern Dieren. De aanpak is inmiddels gecontinueerd voor de jaren 2018 t/m 2020. |
| Uit de kindermonitor blijkt dat kinderen die opgroeien in armoede, kinderen met een ziekte of handicap en vluchtelingenkinderen, verhoogde scores hebben op psychosociale problematiek. Deze signalen nemen we mee in de ontwikkeling van beleid op verschillende onderdelen. |